Burrito ze szpinakiem i serem pleśniowym


Uwielbiam meksykańską kuchnię! I uwielbiam eksperymentować :) Postanowiłam więc zrobić burrito w trochę innym wydaniu. Zwykle podaje się je z sosem pomidorowym i mięsem, ale tego typu przepisów mamy w internecie od groma. Dlaczego by nie spróbować inaczej?

Pamiętacie, jak robiłam samosę w ramach wspólnego gotowania z przyjaciółmi? Burrito robiłam w podobnych warunkach - stąd mało spektakularne fotki. Tomasz zrobił klasyczny farsz pomidorowo-wołowy, ja szpinakowy a Pati... Pati konsumowała :D Przygotowywanie posiłków dla bliskich to dla mnie wielka przyjemność! Po raz kolejny zachęcam do urządzania takich "cooking party" :) Świetnie się bawiłam i odstresowałam. A Wy, gotujecie czasem ze znajomymi? 




Burrito ze szpinakiem i serem pleśniowym

10 sztuk

Składniki:

Tortilla
2 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
1/2 szkl. mąki pszennej,
4 łyżki masła klarowanego,
3/4 szkl. gorącej wody,
sól.

Nadzienie:
400g szpinaku (u mnie mrożony),
4 ząbki czosnku,
125g sera camembert (u mnie 13% tłuszczu),
chilli,
sól,
50g orzechów włoskich.

Wykonanie:

Tortilla
Wymieszaj mąkę z masłem i solą. Stopniowo dolewaj gorącej wody,  mieszając ciasto widelcem. Następnie zagnieć je, podziel na 10 części uformowanych w "kulki", przykryj wilgotną ściereczką i odstaw na min. 1h. 
Po tym czasie rozwałkuj kulki na cieniutkie placki i smaż na rozgrzanej, suchej patelni 20-30 sekund na każdą stronę.

Nadzienie
Szpinak włóż do garnka, gotuj aż zredukujesz całą wodę. Jeżeli twój szpinak to całe liście - pokrój je. Dodaj przyprawy i pokrojony w drobną kostkę ser. Gotuj dalej, aż ser się rozpuści.

Na ciepłą tortillę ułóż szpinak i posyp sprażonymi na suchej patelni orzechami włoskimi. Złożoną tortillę (jeden brzeg zagnij do wewnątrz i złóż na zakładkę tak, jak na zdjęciu) włóż do opiekacza/grilla, podgrzewaj przez 2-3min., aby ciasto stało się chrupiące. 

2 komentarze:

  1. Pati darmozjad i jeszcze wino dostała. Trzeba ją teraz wykorzystać, niech nas nakarmi :D

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes