Mleczny koktajl bananowo-kawowy

Chciałabym Was zachęcić do... robienia badań kontrolnych :)
Zanim zmienicie nawyki żywieniowe, postanowicie zrzucić parę kilo, zacząć ćwiczyć czy nawet, gdy nic nie zmienicie. Po prostu: badajmy się! Staram się "naciągać" swoją internistkę na kompleksowe badania krwi co najmniej raz w roku. Czasem drobna zmiana może być powodem naszego gorszego samopoczucia. Sprawdzenie swojego stanu zdrowia nie kosztuje nas zbyt wiele, a może ułatwić życie :)

I tym razem dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy, na które powinnam zwrócić uwagę. W tym - niedobór potasu. Zaskoczyło mnie to, bo jestem pomidorożercą. Ale, jak wiadomo, pomidory poza sezonem nie są zbyt wartościowe. Postawię więc na banany! 
Dziś mam dla Was przepis na pyszny koktajl na drugie śniadanie. Tym razem bananowo-kawowy o delikatnym, mlecznym smaku. Natchnęło mnie do tego pomysłu bananowe latte, kawa, która była hitem zeszłego lata w mojej kuchni :) Ten przepis jest zdecydowanie bardziej pożywny - szybki, prosty i dający dużo energii - idealny po treningu lub w pracy. 

Wracając do bananów....


  • bomba energetyczna - 100g banana zawiera ok. 90kcal (cukrów prostych),
  • dużo wody! - ok. 73%,
  • witaminy: C, A i sporo witamin z grupy B: B1, B2, B6,
  • mikroelementy: potas, sód, fosfor, żelazo, wapń, magnez,
  • pomaga regulować ciśnienie krwi,
  • zawiera tryptofan, który uwalnia serotoninę - a ta z kolei poprawia nasze samopoczucie,
  • dzięki dużej ilości potasu poprawiają krążenie śródmózgowe odpowiadające za koncentrację - jeśli masz dużo nauki to banan jest dobrym rozwiązaniem :)







Mleczny koktajl bananowo-kawowy


Składniki:

1 banan,
100g serka wiejskiego,
1/3 szkl. mleka (min. 2%),
2 łyżeczki kawy zbożowej.

Wykonanie:

Wszystkie składniki zmiksuj blenderem na gładki koktajl.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes