Łagodny sos pomidorowy z pieczarkami

Wiecie, jak bardzo kocham sosy pomidorowe, prawda? ;) 
Zapraszam na kolejną odsłonę! Tym razem łagodną. Sos pomidorowy nie zawsze musi być przecież pikantny i intensywny. Chociaż taki lubię najbardziej, wersję z pieczarkami postanowiłam zrobić trochę delikatniej. Cały obiad nie zajął mi dłużej niż 30min, a wyglądał całkiem apetycznie.

Mam też do Was pytanie! 
Pytanie o dwa czerwcowe terminy. Wiem, wiem. Jeszcze mnóstwo czasu, ale planowanie to moja nieuleczalna choroba :) W pierwszym miesiącu lata czekają na nas dwie świetne imprezy: Najedzeni Fest (Kraków) i Europa na widelcu (Wrocław). 
Wybieracie się na któryś? 
Na "Europie" pojawię się na 100% - w końcu festiwal odbywa się w moim mieście. Co do "Najedzonych" pojawiają się schody w postaci sesji... ale bardzo chciałabym się tam pojawić! Nie byłam jeszcze na żadnym z tych festiwali, a Wy? Jakie są Wasze wrażenia i opinie?






Łagodny sos pomidorowy z pieczarkami


2 porcje

Składniki:

Sos:
250g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego lub wieprzowego (u mnie: schab wieprzowy),
30g mozzarelli,
200ml przecieru pomidorowego,
1 mała cebula,
1 ząbek czosnku,
1 łyżka oliwy,
1 łyżeczka tymianku,
1/2 łyżeczki bazylii,
czarny pieprz,
sól.

Pieczarki:
4 pieczarki,
3cm pora (jasna część),
1 łyżka masła klarowanego,
sól.

Dodatkowo: 1 szkl. kaszy jaglanej

Wykonanie:

Sos:
Cebulę pokrój w kostkę, czosnek posiekaj i wrzuć do garnka na rozgrzaną oliwę. Podsmaż na szklisto. Następnie dodaj mięso mielone. Dodaj tymianek i duś, aż przestanie być surowe. Dolej przecieru pomidorowego i dodaj sera pokrojonego w kostkę. Kiedy już się rozpuści - dopraw sos pieprzem i solą. 

Pieczarki:
Na rozgrzane masło wrzuć pokrojone w cienkie plasterki pieczarki i pokrojony w talarki por. Podsmaż na szklisto, aby się nie przypiekły. 

Ugotuj kaszę jaglaną. Na nią wyłóż sos, a na samą górę - pieczarki. 

Smacznego! :)

1 komentarze:

  1. Uwielbiam pieczarki w sosie pomidorowym. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Pieczarkowy Tydzień 2014 :)

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes