Tarta z brokułem, jajkiem i serem feta

Uwielbiam tartę! Szybka i pięknie wygląda na stole. Miałam ostatnio wolny wieczór, więc postanowiłam spędzić go z rodziną. Tak powstała moja pyszna kolacja. Oczywiście, tarta zawiera więcej składników, niż w tytule. Jednak musiałam ją jakoś opisać ;) 
Ciasto wyszło cienkie i delikatne - tak jak lubię. Wykonanie zajęło mi 3 minuty, więc jest idealną bazą do szybkiego posiłku. Składniki zajęły mi trochę więcej czasu, ale warto było. Połączenie jajka i brokuła jest niezawodne - wykorzystujecie je?

Na zdjęciu niżej widzicie też moją małą słabość - ostatnio ciągle mam ochotę na wino! Jako barmanka chyba powinnam znać się na winach, nie? Nie ma to jak dobra wymówka :D Jedna lampka to nie grzech, na szczęście. Odkryłam, a właściwie mój kolega odkrył, gruzińskie wina. Są świetne - lekkie, delikatne i nie cierpkie. 

Teliani Alaverdi białe, półwytrawne powinno być podawane w temperaturze 5-12 stopni, co jest jego kolejnym plusem - lubię chłodne wino. Jak prawie każde białe wino świetnie smakuje w towarzystwie drobiu czy makaronu. Moim zdaniem nie pasuje do pikantnych potraw, robi się wtedy lekko gorzkie. Region: Kakheti, szczep: Saperavi i Tavkveri.

Wiele Wam nie poopowiadałam, jeszcze się zbyt dobrze nie znam. Ale zakochałam się w tym winie i bardzo chciałam się nim podzielić :)






Tarta z brokułem, jajkiem i serem feta

przepis na formę o średnicy 30cm

Ciasto:
1 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
1/2 szkl. mąki gryczanej,
3 łyżki oliwy z oliwek,
3 łyżki jogurtu naturalnego,
1/4 szkl. wody.

Farsz:
100g brokuła,
2 jajka ugotowane na twardo,
100g mięsa z kurczaka (u mnie udko upieczone z ziołami prowansalskimi i słodką papryką),
50g sera feta,
2 łyżki kukurydzy konserwowej,
10 czarnych oliwek,
2 łyżki przecieru pomidorowego,
oregano.

Wykonanie:

Ciasto:
Zagnieć dobrze ciasto ze wszystkich składników. Rozwałkuj je, wyłóż do formy na tartę i podpiecz w piekarniku przez 15 min w temp. 180 stopniach.

Farsz:
Brokuła rozdrobnionego wrzuć do wrzątku, przykryj pokrywką i zostaw na 3min. Jajka i oliwki pokrój w plasterki, rozdrobnij kurczaka, fetę pokrój w kostkę. Na podpieczonym cieście rozsmaruj przecier pomidorowy, na nim poukładaj składniki. Piecz w temp. 180 stopni przez 20min. 




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes