Słodkie bułeczki pszenno-kukurydziane z wiśniami i czekoladą

Przed weekendem czas na coś słodkiego!
Zasłużyłam na nagrodę - dostałam pracę! Przebranżowiłam się ze sprzedawcy w pomoc kuchenną :) Od czegoś trzeba zacząć. Podobno Amerykanie zmieniają zawód pięciokrotnie w ciągu swojego życia. Ciekawe jak to jest u nas? W każdym razie, po półtora roku pracy w handlu miałam jej już serdecznie dosyć - czas się czegoś nauczyć i robić to, co kocham! 
Pochwalę się Wam, gdzie możecie mnie spotkać jak tylko dostanę umowę - na razie nie chcę zapeszać ;)

A co mam dla Was dzisiaj? Pyszne małe bułeczki - kolejny zdrowy łakoć. Tym razem połączyłam mąkę kukurydzianą i pszenną pełnoziarnistą. To był dobry pomysł, mąka kukurydziana nadała bułeczkom lekkości i kruchości. No i ten żółty kolor! 
Pamiętajcie, aby po ostygnięciu trzymać je szczelnie zamknięte lub pod ściereczką - wtedy nie stracą swojej świeżości. 





Słodkie bułeczki pszenno-kukurydziane z wiśniami i czekoladą

12 bułeczek

Składniki:

1 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
1 szkl mąki kukurydzianej,
1 paczka suchych drożdży,
8 tabletek stewii,
1 jajko,
1/2 szkl. ciepłego mleka,
1/2 łyżeczki cukru trzcinowego + 1 łyżka do posypania,
szczypta soli,
24 wiśnie (mrożone lub z syropu),
1 pasek gorzkiej czekolady 60%.

Wykonanie:

Mąkę, łyżeczkę cukru, sól i drożdże wymieszaj z jajkiem. Stewię rozpuść w mleku. Wyrabiając ciasto powoli dolewaj do niego mleka. Wyrabiaj ciasto, aż zacznie odchodzić od ręki. Przykryj miskę ściereczką i odstaw ciasto na godzinę w ciepłe miejsce (ja przykryłam miskę kocem). Po tym czasie możesz się wziąć za robienie bułeczek. uformuj kulkę wielkości dużego orzecha włoskiego, lekko ją spłaszcz. Na środku ułóż 2 wiśnie i 1/4 kostki czekolady i ponownie uformuj z ciasta kulkę tak, aby nadzienie było szczelnie zaklejone. 
Gotowe bułeczki odstaw na 30min. Piecz w temp. 150 stopni przez 10-15min. 

8 komentarze:

  1. jak mi piekarnik ich nie zjara (rozgrzewa się tak, jak ma ochotę), to będą w sam raz jutro na uczelnię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można dodać do bułeczek zamiast wiśni i czekolady , suszone owoce żurawiny ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można :) Chociaż ja bym proponowała jednak coś wilgotnego ;)

      Usuń
  3. Hmm czy drożdże muszą być suszone?

    OdpowiedzUsuń
  4. czy zamiast stewii można dodać cukier trzcinowy i w jakiej ilości wówczas?? :)

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes