Sałatka z zielonymi pomidorami i LBA

Zostałam nominowana przez Rozsmakujsię w... do LBA. Bardzo dziękuję, to moja pierwsza nominacja, więc tym bardziej jest mi miło :)

Na czym polega cała heca?
,,Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”

A tutaj odpowiedzi na pytania od Basi :)

  1. Jak wpadłaś na pomysł prowadzenia bloga?
Ostatecznie, nie ja wpadłam na ten pomysł :) Robiłam podchody do pisania bloga, aby mieć jakieś swoje „portfolio”, ale zwykle kończyło się na 2-3 postach. Z Makaronem, to miał być (i jest!) trening charakteru – chciałam w końcu mieć swoją pasję i zajmować się nią na poważnie, a nie rzucić potknięciu. Udało się? :)
  1. Jak długo pasjonuje Cię gotowanie?
Od kilku lat. Zaczęło się od pieczenia ciasteczek dla chłopaka, skończyło – na szczęście dla mojej talii – na zdrowym żywieniu.
  1. Jaka kuchnia jest Twoją ulubioną?
Nie mam swojej ulubionej. Lubię aromatyczne potrawy, więc często sięgam po orientalne i meksykańskie smaki. Moja miłość do makaronu nie pozwala mi oczywiście pominąć kuchni włoskiej :)
  1. Pikantny czy łagodny?
Pikantny, bardzo!
  1. Z kim najbardziej lubisz gotować?
Sama. Nie lubię towarzystwa w kuchni. Jeżeli ktoś bardzo chce pomóc – pozwolę mu co najwyżej obrać marchewkę.
  1. Jaka jest Twoja ulubiona książka kucharska i dlaczego?
Rzadko korzystam z książek kucharskich, bo to zwyczajnie niewygodne. Znacznie częściej zaglądam na blogi – tutaj moją największą inspiracją jest Kwestia Smaku. A dlaczego? Bo to klasa sama w sobie. Takiej różnorodności w smakach i pomysłach nie znalazłam na żadnym innym blogu, a tym bardziej w książce.
  1. Czy masz swojego mistrza kulinarnego? Kto to taki?
Ba! Marco Pierre White. Oszalałam na jego punkcie po przeczytaniu „The devil in the kitchen” - jego biografii. Marco osiągnął wszystko, co było jego ambicją, a później potrafił z tego zrezygnować, aby ponownie pokochać gotowanie. Jego kuchnia jest prosta, a każdy składnik jest dodany w konkretnym celu – to niesamowite!
  1. Czy Twoim marzeniem jest zwycięstwo w programie kulinarnym?
Tylko wtedy, gdy jurorem będzie Marco :D
  1. Kto jest grupą docelową Twojego bloga?
Tajemnica zawodowa :P
  1. Który przepis z www.rozsmakujsiew.blogspot.com podoba Ci się najbardziej?
Tarta z porami i fetą na orkiszowym spodzie brzmi ciekawie ;)
  1. Co było dla Ciebie największym wyzwaniem w kuchni?
Największym wyzwaniem i jednocześnie największą wtopą był pionowy tort, który robiłam na 40-te urodziny mojego taty. Biszkopt wyszedł za mokry i za mały, a masa zważyła mi się trzy razy! Ostatecznie ciasto było koszmarnie brzydkie i niesamowicie pyszne :) Ale nigdy więcej tortów!

Uwaga, nominuję!

  1. http://twinsbreakfast.blogspot.com/

Moje pytania do Nominowanych:

  1. Dlaczego prowadzisz bloga?
  2. Czym jest dla Ciebie gotowanie?
  3. Jakiej przyprawy używasz najczęściej i dlaczego?
  4. Jakie jest Twoje ulubione połączenie smaków?
  5. Dla kogo najchętniej gotujesz?
  6. Kto lub co najbardziej jest Twoją największą inspiracją w kuchni?
  7. Smacznie czy zdrowo?
  8. Kto, Twoim zdaniem, jest najlepszym polskim kucharzem/kucharką?
  9. Co jest Twoim kulinarnym celem?
  10. Jaka była najpyszniejsza potrawa, jaką ugotowałaś/eś?
  11. Jaka była Twoja największa kulinarna wpadka?

Koniec już tych pytań, czas na przepis!
Znajoma poleciła mi zielone pomidory, mówiąc, że są o wiele smaczniejsze od czerwonych. Postanowiłam wziąć je na tapetę :) Pięknie wyglądały w prostej sałatce. Ale czy były lepsze? Szczerze mówiąc zimą ciężko to ocenić. Nie różniły się specjalnie od dobrze wybranych "zwykłych" pomidorów. Ale super wyglądały, zawsze to jakaś odmiana na talerzu. 





Sałatka z zielonymi pomidorami

1 porcja

Składniki:

6 liści sałaty,
1 zielony pomidor,
50g sera feta,
1 łyżka suszonej żurawiny,
50g żółtej papryki,

sos:
1 łyżka oliwy,
1 łyżeczka octu,
sól, pieprz.

Wykonanie:

Podrzyj sałatę, pomidora pokrój na 8 części. Dodaj ser i paprykę pokrojone w kostkę. Posyp żurawiną. Polej sosem tuż przed podaniem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes