Bułeczki twarogowe z płatkami jęczmiennymi


Uwielbiam płatki owsiane. Chyba wszyscy je uwielbiamy, prawda?
Jednak trochę mi się znudziły. Z płatków i otrębów dostępnych w każdym sklepie – te owsiane są najzdrowsze. Jednak płatki jęczmienne, o których dziś będzie mowa, wcale nie pozostają daleko w tyle, jeśli chodzi o właściwości odżywcze. Są pyszną odmianą! ;)

Pomysł na dzisiejsze bułeczki jest trochę kradziony ;) Moja koleżanka, Pati (widzimy się w sądzie :P), jest królową twarogowo-otrębowych bułeczek. Zaraziła mnie nimi! Możecie do nich „wsadzić” co Wam się tylko podoba. Zawsze wyjdą pyszne.
To mój ulubiony pomysł na drugie śniadanie w pracy. Do mojej rytualnej kawy zbożowej o godzinie 12:00 pasują idealnie.
Czasem je robię, jak tutaj – z płatków owsianych lub jęczmiennych, czasem z otrębów... z tego, co akurat mam pod ręką :)

JĘCZMIEŃ

Z jęczmienia produkuje się głównie kaszę i płatki.

  • zawiera witaminy: E oraz z grupy B;
  • mikro- i makroelementy: kwas foliowy, fosfor, potas, magnez, wapń, cynk, mangan, błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe
  • działa dobroczynnie na przewód pokarmowy,
  • pomaga w wyrównywaniu ciśnienia krwi,
  • zawiera przeciwutleniacze,
  • działa przeciwzapalnie (głównie na układ pokarmowy).






Bułeczki twarogowe z płatkami jęczmiennymi


Składniki na 10 bułeczek


Składniki:

250g twarogu półtłustego,
100ml jogurtu naturalnego (lub trochę więcej – to zależy od „suchości” sera),
¾ szklanki płatków jęczmiennych,
1 banan,
garść rodzynek,
2 łyżki miodu,
50g pestek z dyni/słonecznika,
1 łyżeczka cynamonu,
1 łyżka kakao.

Wykonanie:

Twaróg rozgnieć widelcem i wymieszaj z jogurtem, miodem i przyprawami. Następnie płatki, pokrojonego w kostkę banana, rodzynki i ziarenka. Wszystko wymieszaj. Uformuj w rękach bułeczki, ułóż na formie wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20-30min (w zależności od wielkości bułeczek).


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes