Grillowane warzywa z bosforskim kurczakiem

Mam wieści! Na FB już się chwaliłam, ale nie wszyscy tam docierają :) 1 czerwca na Królewskim Kinderbalu poprowadzę warsztaty dla najmłodszych! Impreza jest otwarciem fundacji "Król i Smok" działającej na rzecz dzieci niezdiagnozowanych i źle zdiagnozowanych. Szczytny cel, bliski mojemu sercu. Będzie pysznie, rodzinnie i zdrowo! Wszystko odbywa się w Browarze Mieszczańskim w trakcie trwania Wrocławskiego Bazaru Smakoszy. Nie mogę się doczekać. Ale mam tremę jak nigdy! Nie dość, że to moje pierwsze warsztaty to jeszcze z najbardziej wymagającymi uczestnikami - bąblami. Dobrze, że mam błyskotliwe wsparcie w postaci Jagody, która ma doświadczenie w pracy z dziećmi :) Może nawet sam Król Filip zagości w naszych progach?




Ostatnio pogoda nas rozpieszczała, choć chyba już jej się odwidziało. W takie upały chyba nikomu nie chce się jeść i jedyne o czym marzymy to zimna woda z cytryną. Jednak nie możemy zapominać o rutynowych 5 posiłkach dziennie! ;) Dlatego przygotowałam dla Was lekki. ale pożywny obiad. Uzupełnicie zapas energii, a nie namęczycie się dziubiąc pół godziny w talerzu ;)






Grillowane warzywa z bosforskim kurczakiem


2 porcje

Składniki:

4 garści roszponki,
1 cukinia,
6 pieczarek,
odrobina oliwy do posmarowania,
2 pojedyncze piersi z kurczaka,
2 łyżeczki tureckiej przyprawy bosforskiej,
2 łyżeczki miodu,
1/2 łyżeczki czerwonego pieprzu,
2 łyżeczki tymianku,
sól.


Wykonanie:

Kurczaka pokrój w dużą kostkę, wymieszaj z miodem i przyprawą bosforską. Piecz w temperaturze 180 stopni przez 30-40 min. Cukinię i pieczarki pokrój w paski grubości 3-4 mm, posmaruj oliwą, oprósz tymiankiem i grilluj. W zależności czy robisz to w opiekaczu, czy grillu w kuchence - czas pieczenia będzie inny. W opiekaczu zajęło mi to 5min. Ułóż roszponkę na talerzu, na niej rozłóż resztę warzyw, mięso i polej sosem czosnkowym.






0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes