Pieczone frytki

Wszyscy przygotowują się do imprez sylwestrowych, a ja?
Ja zaczytuję się w biografii Marco Pierre White'a :) Myślałam, że zanudzę się na śmierć czytając ją (taki cel mają, moim zdaniem, biografie), a tu szok. Mam wrażenie, jakbym siedziała z Marco przy dobrej kawie i słuchała jego opowieści.
„The devil in the kitchen” - zdecydowanie sprawił, że ciężko mi oderwać się, aby napisać dzisiejszego posta.

Ale muszę Wam przecież podrzucić pomysł na ekspresowo-ekonomiczną przekąskę!

Jako mała dziewczynka uwielbiałam frytki.
Potrafiłyśmy z kuzynką wsunąć naraz całą paczkę takich mrożonych z marketu! To były czasy...
Ostatnio naszła mnie ochota na takie „bardzo zdrowe” rarytasy. Więc zrobiłam w prosty sposób uzdrowiony odpowiednik.
Jeżeli nie masz czasu na kolorowe sałatki, czy inne koreczki – takie frytki na pewno zadowolą jutrzejszych gości ;)

Cały czas myślałam, że ziemniaki to samo zło. Okazało się, że nie jest tak źle!
Oczywiście, jedyna słuszna forma podania to ziemniak gotowany na parze lub pieczony w mundurkach, czyli nie obrany ze skórki. Wtedy zachowują najwięcej witamin. Obróbka termiczna też nie powinna trwać zbyt długo. Praktycznie wszystkie warzywa tracą swoje wartości odżywcze pod wpływem gotowania i pieczenia.


Przy okazji przetestowałam owalną formę firmy Duka, którą dostałam w nagrodę w konkursie organizowanym przez Moje Wypieki i Książkosferę. Już dawno chciałam taką mieć. Nie zawiodła moich oczekiwań :) Przypieczone ziemniaki nie praktycznie nie przywarły do powierzchni, bardzo dobrze odchodziły. Mycie formy też jest łatwe, na porcelanie nie pozostają żadne przebarwienia po przyprawach.
Mam nadzieję, że foremki do tarteletek spiszą się równie dobrze. Moje metalowe są beznadziejne, więc tutaj będę miała na pewno o wiele więcej do powiedzenia.







 Nagroda w konkursie Moje Wypieki




Pieczone frytki z sosem czosnkowym



składniki na 2 porcje


Frytki:

Składniki:

3 ziemniaki,
1-2 łyżki oliwy,
1 łyżeczka słodkiej papryki,
2 łyżeczki ziół prowansalskich,
1 łyżeczka bazylii,
1 łyżeczka oregano,
sól do smaku.

Wykonanie:

Ziemniaki umyj, dobrze wyszoruj skórkę. Nie obieraj ich. Pokrój je w paseczki (szerokość 1cm, grubość 0,5cm). Przyprawy wymieszaj z oliwą i natrzyj nimi frytki – każda musi być dobrze przyprawiona. Piecz w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 50min.

Sos czosnkowy:

Składniki:

4 łyżki jogurtu naturalnego,
1 łyżka pokrojonego drobno koperku,
1 ząbek czosnku,
sól do smaku (u mnie 2 szczypty).

Wykonanie:


Koperek drobno pokrój, czosnek przeciśnij przez wyciskarkę i dodaj do jogurtu. Dopraw solą.

1 komentarze:

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes