Kruidnoten (holenderskie pierniczki) z niespodzianką

Mam dla Was kolejny korzenny przepis. Nie mogłam odmówić tym smakowitym kuleczkom! :)

Przedstawiam kruidnoten, czyli holenderskie małe pierniczki. Oryginalnie nie mają nic w środku i są wielkości orzecha laskowego. Pomocnicy Mikołaja rozdają je dzieciom w wigilię Mikołajek. Jest to także symbol płodności, dlatego ciasteczka powinno się rozsypywać swobodnie, a nie układać na talerzyku (niczym siewca sieje zboże :D). Przepis całkiem prosty i szybki, najwięcej czasu zajęło mi "nadziewanie".
Chciałam pokazać Wam coś nowego i innego niż tradycyjne polskie pierniczki, których mam obecnie w szafce 3 rodzaje ;) Czekają aż je przyozdobię. Mam nadzieję, że w końcu się do tego zabiorę.

A jak Wy ozdabiacie pierniczki?


Może zainspirujecie mnie do jakichś dekoracyjnych innowacji? ;)

W całym Wrocławiu świąteczne przygotowania ruszyły pełną parą! Tłumy w galeriach handlowych, "Last Christmas" w radio... i, tradycyjnie już, jarmark na rynku rozstawiony. Wybrałam się tam ostatnio z koleżanką, aby nacieszyć się klimatem. Kusiły mnie niezliczone ilości owoców w czekoladzie, orzechów w karmelu, grzanego wina i innych pierogów. Już myślałam, że nie znajdę dla siebie żadnych smakołyków, gdy na horyzoncie pojawiło się małe stoisko na uboczu z... grzanym sokiem jabłkowym! Znacie taki wynalazek? Ja do tej pory nie znałam. Zakochałam się w nim od pierwszego łyka, więc stał się moim oficjalnym hitem zimy 2013 ;)


Grzany sok jabłkowy z przyprawami: Szklankę soku jabłkowego (najlepiej świeżo wyciśniętego) z 1/5 łyżeczki przyprawy korzennej zagotuj w garnuszku. Przelej do szklanki. Gotowe!








Kruidnoten z niespodzianką

ok. 40 pierniczków

Składniki:

220g mąki pszennej pełnoziarnistej,
70g cukru trzcinowego,
100g masła,
1 łyżka miodu,
przyprawa do piernika,
1 łyżeczka kawy,
pół łyżeczki sody,
szczypta soli.

Do środka: orzechy włoskie

Wykonanie:

Ze wszystkich składników zagnieć ciasto. Uformuj z niego kulki wielkości winogrona, do ich środka włóż kawałek orzecha włoskiego (ok. 1/4). Kulki muszą być ładnie ukształtowane i wyrobione, aby zachowały swój kształt po upieczeniu. Ciasteczka ułóż na pergaminie i piecz w temperaturze 180 stopni przez ok 25min. 



0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes