Pieczone szparagi z szynką i sosem musztardowo-miodowym

Wstyd się przyznać, ale w tym roku po raz pierwszy w życiu jadłam szparagi i... zakochałam się! Na dobry początek postawiłam na klasyczne połączenie z szynką. Ale żeby nie było zbyt typowo - proponuję Wam do tego jeden z moich ulubionych sosów. Danie jest "jednopiekarnikowe", pysznie się sprawdziło na kolację. Myślałam, że zajmie mi dłużej, a tu niespodzianka. Bez pieczenia - 15min ;) 


Dlaczego polecam Wam zielone szparagi?

  • tylko 20kcal w 100g!
  • witaminy C, E oraz witaminy z grupy B,
  • składniki mineralne: wapń, fosfor, magnez, potas,
  • asparagina - wspomaga pracę nerek i reguluje poziom nawodnienia organizmu,
  • błonnik - poprawia perystaltykę jelit,
  • kwas foliowy - korzystny szczególnie dla kobiet, które planują zajście w ciążę, 
  • inulina - naturalny prebiotyk.





Pieczone szparagi z szynką i sosem musztardowo-miodowym


4 porcje

Składniki:


Szparagi:
12 szparagów,
12 plasterków szynki (u mnie wędzona wieprzowa),
odrobina oleju rzepakowego do posmarowania.

Surówka:
pęczek rzodkiewki,
1/4 pęczka szczypiorku,
1/2 łyżeczki soku z cytryny,
sól.

Sos miodowo-musztardowy:
100ml jogurtu greckiego,
2 łyżeczki ostrej musztardy (u mnie rosyjska),
2 łyżeczki miodu.

Grzanki:
4 kromki chleba pełnoziarnistego,
1 łyżeczka masła,
zioła prowansalskie.

Wykonanie:

Szparagi:
Opłucz warzywa i odetnij zdrewniałe końcówki (+- 3cm). Owiń je w szynkę, delikatnie posmaruj olejem. Piecz 15-20 min w temp. 200 stopni (aż będą miękkie).

Surówka
Rzodkiewkę zetrzyj na grubych oczkach, pokrój szczypiorek. Skrop oliwą i dopraw solą tuż przed podaniem, aby rzodkiewka nie puściła soku.

Sos miodowo-musztardowy:
Wszystkie składniki wymieszaj na gładki sos.

Grzanki:
Kromki chleba posmaruj masłem i posyp ziołami. Piecz razem ze szparagami.

1 komentarze:

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes