Muffiny owsiano-marchewkowe nadziewane serkiem waniliowym

Obiecywałam, że gdy dobijemy do 200 czytelników na FB - jedno z Was dostanie mały prezent :) Dobiliśmy, i to do 250! Dziękuję Wam <3


Z tej okazji mam dla Kogoś przyprawy:

PAPRYKA CHILLI strąk
zastosowanie: do zup, sosów, mięs, sałatek, marynat i kiszonek

SÓL ZIOŁOWA
skład: sól, cebula, pieprz, bazylia, cząber
zastosowanie: do sosów, sałatek, surówek, warzyw, mięs, ryb i grzybów

GARAM MASALA
skład: kolendra mielona, pieprz czarny, kardamon, goździki, cynamon
zastosowanie: do kawy, herbaty, kakao, czekolady, piernika, do mięs, sosów i innych potraw kuchni orientalnej

Co trzeba zrobić, aby je dostać? 

1. W komentarzu napisz, jaka jest Twoja ulubiona potrawa z wykorzystaniem z jednej z powyższych przypraw,
2. Udostępnij funpage Wykipiał mi makaron na FB.

Na Wasze zgłoszenia czekam do końca niedzieli  (02.02.14) ;)





Muszę się Wam jeszcze pochwalić moim świątecznym prezentem. Blender, który dostałam jest po prostu niezawodny! Nie wiem, jak mogłam bez niego funkcjonować :)
Blender Zelmer 491.4 a w nim: minimalakser 0,5l,  kruszarka do lodu 0.4l, kubek i trzepaczka ubijająca. Końcówka blendera jest metalowa. Jako największa "psuja" świata nie muszę się obawiać, że ją połamię w kuchennym amoku :) Dodatkowo posiada tryb turbo i moc 700W. Cena takiej zabawki jest stosunkowo niska - da się ją zdobyć już za ok. 160zł. 
Tutaj zdjęcie płatków owsianych mielonych w minimalakserze w trybie turbo przez ok. 10 sekund. 


A do czego były mi potrzebne zmielone płatki? Do słodkiego przepisu na weekend - pysznych babeczek. Często słyszę od znajomych, że nie da się zrobić dietetycznych słodyczy, albo, że nie potrafią zastąpić niczym kremu z serka mascarpone. Wszystko się da! ;) Tradycyjnie już, pożyteczny łakoć. Może służyć jako ciastko do kawy lub drugie śniadanie "w terenie" ;) 







Muffiny owsiano-marchewkowe nadziewane serkiem waniliowym


składniki na 10-12 babeczek


Składniki:


1 szklanka zmielonych płatków owsianych,
1/2 szkl. otrębów owsianych,
1 i 3/4 szklanki startej na grubej tartce marchewki (u mnie 3 sztuki),
3 jajka,
3 łyżki oliwy z oliwek,
1 łyżeczka cynamonu,
1 łyżeczka przyprawy do piernika,
5 łyżek miodu.

Serek:
125g kremowego serka lub homogenizowanego naturalnego,
1 łyżka cukru trzcinowego,
kilka kropel aromatu waniliowego.


Wykonanie:


Wymieszaj osobno składniki suche (oprócz cukru). Następnie zmiksuj jajka z cukrem i olejem. Wszystko ze sobą połącz, na końcu dodaj marchewkę. 
Serek wymieszaj z cukrem i aromatem. Włóż do zamrażarki na ok. 30min. 

Do papilotek nałóż ciasto do 1/3 wysokości, następnie na środku "muffinków" nałóż 1 łyżeczkę zmrożonego serka. Nałóż resztę ciasta na serek do 3/4 wysokości foremki. Piecz w temperaturze 180 stopni przez ok. 40min.

9 komentarze:

  1. Blender to cudowna rzecz! <3 można tyle cudów zrobić :D

    Moją ulubioną potrawą jest Butter Chicken z użyciem garam masali, jest tak pyszny, że pisząc ten komentarz zrobiłam się bardzo głodna xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekoladowy sos chilli! Oryginalny, starożytny, Peruwiański przepis! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulubiona potrawa? Jesli chili, to tylko kimchi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ulubiona potrawa tylko taka przygotowana przez Marlenę z Makaronu! Marzy mi się sławny sos spaghetti z odrobiną chilli ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbowałam zrobić te muffiny i.....to co wyszło wyrzuciłam do śmieci (robiłam dokładnie wg przepisu). Pozdr. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słońca kochane ile może mieć kalorii taka jedna babeczka??

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj robiłam muffinki, obawiałam się że mi nie wyjdą gdyż ciasto wyszło bardzo rzadkie, poza tym tez się troszkę przypiekły ale pewnie jakby były krócej to w środku by były surowe, są pyszne a serek daje im takiej delikatnej słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile cukru ma iść do ciasta, ponieważ nie mogę się doszukać :)

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes