Chilli con carne według Marco Pierre White'a

Nie lubię programów kulinarnych. Serio!
Większość jest dla mnie sztuczna. Pani jednym ruchem wybiera cały makaron z wody, nigdy jej się nic nie rozsypie na boki ani nie przypali. Czy tak wygląda nasze gotowanie?

Dzisiaj miałam dzień wolny, więc postanowiłam trochę pogrzebać w internetach.
Znacie moją nową kulinarną miłość? Wspominałam o Marco Pierre White jednego lub dwa posty temu :)
Dobrałam się do jego filmików robionych dla Knorra - i mnie wcięło. Już podczas czytania biografii ("The Devil in the Kitchen") poczułam, że zmieni się moje spojrzenie na kuchnię. Ale...

Co znalazłam w filmikach?


Prostotę. Marco, którego chyba nie muszę rekomendować, całym swoim gotowaniem powiedział mi "nie kombinuj". Zawsze dodawałam wiele ziół i przypraw do swoich przepisów. Teraz zrozumiałam, że często niektóre składniki pojawiają się zupełnie bez sensu w naszych garnkach.
Dlaczego?
Właśnie dlatego, że nie pytamy siebie "dlaczego dodaję paprykę do mięsa?". 
Nie sztuką jest nasypać wszystkiego, co mamy w szafce. Tego się dzisiaj nauczyłam :) Im prościej, tym lepiej. Przecież chodzi o (akurat dzisiaj) smak pomidora. Nie o zawartość szafki z przyprawami.

Marco prowadzi swoje krótkie programy w zupełnie naturalny sposób. Krzywo obiera cebulę, przypala tortillę, wyciera brudne ręce w fartuch. Mimo, że ma trzy gwiazdki Michelina, zachowuje się jak normalny człowiek w kuchni. No, oprócz sposobu krojenia cebuli i czosnku. Warto kliknąć poniższego linka choćby po to, aby zobaczyć, w jak ekspresowy sposób on to robi ;)

Kiedy obejrzałam filmik z przepisem na chilli con carne, po prostu wstałam i zaczęłam je przygotowywać. Nie mogłam się oprzeć - wszystkie składniki akurat miałam w domu! Mam nadzieję, że również znajdziecie tutaj inspirację :)


Chilli con carne według Marco Pierre White'a





Chilli con carne

składniki na 3 porcje

Mięso:

Składniki:

300g mielonej wieprzowiny (u mnie szynka),
1 łyżka oliwy,
1/2 łyżeczki soli,
1 łyżeczka słodkiej papryki,
1/2 łyżeczki grysu z chilli,
1/2 łyżeczki kminu rzymskiego,
1/2 łyżeczki kolendry.

Wykonanie:

Rozgrzej na patelni oliwę i usmaż na niej mięso. Smaż tak długo, aż prawie całkiem pozbędziesz się wody z patelni. Następnie dodaj przyprawy i smaż do całkowitego zredukowania wody.

Sos:

Składniki:

1 świeży pomidor,
1/3 puszki pomidorów w zalewie,
0,5 szkl. wody,
1 mała cebula,
1 ząbek czosnku,
1 łyżka oliwy,
1 łyżeczka tymianku,
1 liść laurowy,
20g gorzkiej czekolady,
1/2 puszki czerwonej fasoli.

Wykonanie:

Świeżego pomidora sparz wrzątkiem i obierz ze skórki. Pokrój na 8 części. 
Cebulę pokrój w kostkę, czosnek rozgnieć i podsmaż na łyżce oliwy na szklisto. Następnie dodaj pomidory i przyprawy. Gotuj przez ok. 10-15 minut na wolnym ogniu, aż pomidory się rozpadną. Następnie dodaj mięso i wodę,

 gotuj przez następne 20 minut. Dodaj czekoladę i fasolę. Mieszaj czekając, aż czekolada się rozpuści. Dopraw do smaku. 

2 komentarze:

  1. Przetestowane :) bardzo ciekawy smak dzięki tej czkoladzie :) będę serwować częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wypróbowany,podczas przyrządzania wszystko smakowało dopóki nie dodałam czekolady ... Niestety wszystko wylądowało przez nią na śmietniku ;/ a mogło być tak pięknie

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes