Pierś z kurczaka nadziewana fetą i pomidorem + surówka z sałaty i pomarańczy

Kochani, trzeba pomóc! 

Mamy okres rozliczeń PITów, pewnie wielu z Was zastanawia się komu powierzyć swój 1%?
Możecie wybrać przypadkową organizację, lub pomóc Filipowi. Król Filip, o którym Wam już kiedyś wspominałam, został pół roku temu właściwie zdiagnozowany. Ma ogromne szanse na wyleczenie! Potrzebne są jednak środki na sfinansowanie turnusów rehabilitacyjnych. 

Co ja będę się tutaj rozpisywać, najlepiej posłuchajcie samego Króla, co mówi swym Fejsbukowym Poddanym ;) 

"Do tej pory słyszałem, że jestem dotknięty dysfunkcją ośrodkowego układu nerwowego o nieznanych przyczynach. Teraz lekarze zmienili zdanie i wmawiają mi, że mam jakieś zaburzenia krążenia mózgowego spowodowane zespoleniem szczytowo-potylicznym. Tak mówią, ale jakoś w to nie wierzę. Władcy przecież nie chorują... No i skąd miałbym je niby mieć? 

Jeżeli się tu pojawiłeś, to znaczy, że otrzymałeś status DziękiWama!
Tak więc, Kochany DziękiWamie, pomóż mi proszę przekonać Rodziców, że nic mi nie dolega. Obecnie, zamiast bawić się jak inne dzieci, muszę uczęszczać na jakieś dziwaczne terapie, w trakcie których odkręcają mi głowę lub kopią prądem.

Jeśli chciałbyś mi pomóc, pod spodem znajdują się jakieś dziwne literki 
i cyferki. Ponoć to jakieś magiczne zaklęcia, które mogą mnie odczarować. 

Opowiedz proszę o mnie swoim Znajomym, może Oni też zechcą zostać moimi Dzielnymi DziękiWamami!

Ściskam!
Filip, Władca Braslavii"





To teraz czas na królewską ucztę! :)
Ostatnio, zupełnie spontanicznie, wpadłam na dwa pomysły: na surówkę i na kurczaka. Zdają egzamin zarówno razem, jak i osobno. 

Szczególnym hitem okazała się surówka z sałaty i pomarańczy. Jadłam ją później 3 dni pod rząd! Zapewne wśród niektórych z Was budzi wątpliwości? Spróbujcie - świetny, nietypowy smak :) Zwłaszcza do mięsa!

Pierś z kurczaka, tradycyjnie, przygotowałam w przypadkowy sposób. Co akurat znalazłam w lodówce? Fetę i pomidora - eksperyment zakończony sukcesem :) Pomidor świetnie zachował wilgoć w mięsie, a feta zastąpiła sól i urozmaiciła smak. 
Potrawy szybkie w wykonianiu i nie drogie - z dedykacją dla studentów :D






Pierś z kurczaka nadziewana pomidorem i fetą

1 porcja


Składniki:

1 pierś z kurczaka,
1 plaster sera feta (ok. 30g),
1/2 pomidora,
1 łyżeczka ziół prowansalskich,
1/2 łyżeczki słodkiej papryki,
pieprz czarny,
1 łyżka oliwy z oliwek.


Wykonanie:

Pierś przetnij wzdłuż tak, aby otrzymać "kieszeń". Mięso natrzyj przyprawami i oliwą. Następnie włóż do środka pokrojoną w kostkę fetę i plasterki pomidora. Jeden plasterek zostaw i połóż na wierzchu (jak na zdjęciu). Piecz w temperaturze 180 stopni przez ok. 40min. bez przykrycia. 



Surówka z sałaty i pomarańczy

1 porcja


Składniki:

4 liście sałaty (u mnie: polska),
1/4 pomarańczy,
szczypiorek,
1 łyżka oliwy z oliwek,
1 łyżeczka octu,
sól, pieprz.


Wykonanie:

Liście sałaty porwij, a pomarańczę pokrój w "kostkę", szczypiorek pokrój tradycyjnie. Następnie z oliwę, ocet i przyprawy wymieszaj ze sobą. Polej surówkę sosem tuż przed podaniem. 


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes