Pełnoziarniste pieczone pączki z bananem

Po pierwsze dziękuję drogiemu Tomaszowi za wspaniały nowy szablon na bloga :) Jesteś mym wybawcą i niech Ci bozia w dobrej żonie wynagrodzi ;)
Jak Wam się podoba jego dzieło?

Mam dla Was dzisiaj trochę pozytywnej energii. Ostatnio w kółko słucham tej kapeli. Tyle pozytywnych wspomnień i dobrych ludzi mi się z nią kojarzy! :)





Boicie się tłustego czwartku?



Ja się nie boję! Z myślą o tym dniu przygotowałam dietetyczne pączki, które są równie pyszne jak te zwykłe ;) Miałam problem, czym je nadziać, aby móc zrobić to przed upieczeniem. Tym razem zdecydowałam się na banana, ale mogą to być równie dobrze brzoskwinie, ananas czy inne słodkie owoce. Myślałam też o schłodzonym, domowym budyniu, ale zwyczajnie stchórzyłam. Spróbuję tak zrobić w środę :)
Oprócz budyniu, na środę planuję nadziać pączki wiśniami z syropu (wiem, cukier. Ale od kilku wisienek nikt nie umarł!), i polać je gorzką czekoladą – podzielę się z Wami zdjęciami na moim funpage'u.
To będzie mój pierwszy tłusty czwartek bez wyrzutów sumienia!

Przygotowujecie swoje dietetyczne wersje słodyczy na ten dzień?







Pełnoziarniste pieczone pączki z bananem

składniki na ok. 8 pączków


Składniki:

2 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej,
1 paczka suchych drożdży,
8 tabletek stewii,
1 jajko,
1/2 szkl. ciepłego mleka,
1/2 łyżeczki cukru trzcinowego + 1 łyżka do posypania,
szczypta soli,
1 banan.

Wykonanie:

Mąkę, łyżeczkę cukru, sól i drożdże wymieszaj z jajkiem. Stewię rozpuść w mleku. Wyrabiając ciasto powoli dolewaj do niego mleka. Wyrabiaj ciasto, aż zacznie odchodzić od ręki. Przykryj miskę ściereczką i odstaw ciasto na godzinę w ciepłe miejsce (ja przykryłam miskę kocem). Po tym czasie rozwałkuj ciasto na grubość ok. 1cm i oprósz cukrem. Powykrawaj szklanką krążki. Banana pokrój w plastry o grubości ok. 2cm. Włóż banana pomiędzy 2 krążki z ciasta i rękami uformuj pączki. 
Gotowe pączki odstaw na godzinę w ciepłe miejsce.
Piecz je w temp. 150 stopni przez 15minut. 

Bon apetit! ;)



12 komentarze:

  1. Czym moge zastapic stevie :) ? Ogolnie pomysł i przepis ekstra i chyba jestem pewna na 100 , ze z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksylitol albo cukier trzcinowy świetnie się nadadzą ;) Dzięki wielkie!

      Usuń
    2. ksylitol i drożdże to średni duet ;)

      Usuń
    3. to zostaje nam cukier :D

      Usuń
  2. Fantastyczne przepisy.

    http://workhardanddreammore.blogspot.com/ zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. czy mąkę pszenną mogę zastąpić żytnią? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale spróbuj! :) Najwyżej mniej wyrosną :)
      Daj znać jak poszło!

      Usuń
  4. ile kalorii ma 1 pączek??

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdybym chciała, żeby wyszło mi 3 razy więcej pączków, to muszę wszystkie składniki mnożyć razy 3 ???

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes