Sałatka na zimne dni

Dziś miałam swój pierwszy raz z kaszą jaglaną! :)

Jedną z moich ulubionych sałatek jest sałatka z makaronem ryżowym. Znacie ją? Towarzyszyła mi kiedyś całkiem często. Gdy przeszłam na zdrową dietę, niestety, zarówno białe makarony jak i majonez poszły w odstawkę.  Przypomniałam sobie o tym przysmaku, gdy planowałam swój obiad do pracy. Koniecznie z kaszą jaglaną. W końcu pamiętałam o zakupieniu jej w sklepie, więc koniecznie chciałam spróbować od razu.

Kasze to najzdrowsza alternatywa dla ziemniaków

Przebijają ciemny ryż i pełnoziarnisty makaron :) A co oferuje nam jaglana?

Witaminy i minerały: witaminy z grupy B, błonnik, magnez, wapń, fosfor, żelazo. 
Im grubsze ziarna, tym kasza jest mniej przetworzona - zawiera więcej białka.
Krzemionka - rzadko spotykany składnik, świetnie wpływa na stawy, włosy, skórę i paznokcie. 
Z mięsem i produktami mlecznymi - kasza jaglana podawana z tymi produktami dostarczy Ci komplet aminokwasów, niezbędnych Twojemu organizmowi.
Kasza jaglana jest bezglutenowa!
To jedyna kasza o odczynie zasadowym, który działa rozgrzewająco.
Zalecana przy: drobnych problemach trawiennych, cukrzycy,  problemach górnych dróg oddechowych, chorobach układu pokarmowego i nerek, mdłościach w trakcie ciąży.


Kasza jaglana gotowana
Wartość energetyczna w 100 g:99,00 kcal
Białko w 100 g:3,00 g
Węglowodany w 100 g:20,50 g
Tłuszcz w 100 g:0,80 g


Lekka sałatka z kaszą jaglaną

Składniki:

3/4 szkl. kaszy jaglanej,
2 piersi z kurczaka (lub 10 dag polędwicy z indyka),
1 puszka kukurydzy konserwowej,
1 świeży ogórek,
1 czerwona papryka,
jogurt naturalny (ok. 5 łyżek),
przyprawa do sałatek (wspominałam już o niej tutaj. Skład: cebula, papryka, czosnek, bazylia, pieprz czarny, koper ogrodowy, lubczyk, cząber, rozmaryn, natka pietruszki, kardamon, pieprz cytrynowy, kurkuma.)

Wykonanie:

Kaszę jaglaną zalej 2 szkl. wody i gotuj przez kilkanaście minut. Następnie wysyp ją na rozgrzaną patelnię i praż przez kilka minut, aż stanie się bardziej sypka. Kurczaka pokrój w drobną kostkę i podsmaż na suchej patelni z przyprawą do kurczaka lub typu gyros. Ogórka i paprykę pokrój w drobną kostkę. Wymieszaj wszystkie składniki (gdy już ostygną :)) i dopraw do smaku. 


Śniadania do pracy/szkoły


1 komentarze:

  1. Pyszna ta sałatka musiała wyjść. Ja lubię kaszę jaglaną, ale zdecydowanie za rzadko pojawia się w naszym domu... najwyższa pora to zmienić. Dziękuje za wartościowy wpis w akcji śnidaniowej

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes