Skośny obiad

Padam na nos! Za mną pierwszy zjazd w nowym roku akademickim. Odwykłam od siedzenia "w szkole" tyle czasu. I odwykłam od myślenia (o ile kiedykolwiek stosowałam takie praktyki) :D  Zawsze zajęcia motywowały mnie do działania i dawały kopa na następne 2 tygodnie. Myśl, kombinuj, szukaj nowych rozwiązań... pewnie odbije się to też na moim blogasku :P Przynajmniej mam taką nadzieję, bo specjalność branding w końcu zobowiązuje :P

Jeśli macie jakieś sugestie odnośnie porządku, wyglądu, postów... piszcie! :)

W zeszłym tygodniu zaszalałam, zrobiłam sobie, jak ja to mówię, pełny obiad - mięsko + ryż + surówka. Jakoś tak mnie naszło, zachciało mi się czegoś chińsko-podobnego. Coś jak te kurczaczki w restauracji WOK, w 3-miseczkowych zestawach :P Nie mam pojęcia jak oni robią te słodko-ostre sosy, ale są fenomenalne! Mój kurczak wyszedł oczywiście zupełnie inaczej, ale też całkiem pysznie. Nie ma sosiku, bo marynata cała mi wyparowała, ale za to obiad możecie zjeść zarówno na ciepło, jak i na zimno. Osobiście zabrałam go sobie do pracy. A co do ryżu - idealnie pasuje do niego surówka Mamy Moniki z surowej kapusty :D Ukradłam przepis i zaprezentuję go Wam! 

Zanim surówkowy przepis, chciałabym Wam przedstawić kolejną mieszankę przypraw z mojej magicznej szafeczki. To przyprawa do sałatek, która ożywi każdą surówkę. Do sałatek używam jej rzadko, bo jeśli robię to z jakimś "sosem z koncepcją" :D No, chyba, że się spieszę... wtedy taka mieszanka jest na wagę złota. Zachęcam Was do komponowania własnych mieszanek i chwalenia się nimi :) To bardzo ułatwia życie, gdy się spieszymy, albo zwyczajnie nam się nie chce. Poza tym, czadowo wygląda w słoiczku :P
Skład przyprawy do sałatek: cebula, papryka, czosnek, bazylia, pieprz czarny, koper ogrodowy, lubczyk, cząber, rozmaryn, natka pietruszki, kardamon, pieprz cytrynowy, kurkuma.




Surówka ze świeżej kapusty przepisu Mamy Moniki


Skład:

1/4 główki białej kapusty,
3 większe marchewki,
2 łyżki majonezu,
1 łyżka jogurtu naturalnego,
przyprawa do sałatek - do smaku (zamiennie możecie też dodać: sól, pieprz, czosnek, papryka słodka, rozmaryn, bazylia, suszona natka pietruszki)

Wykonanie:

Pokrój warzywa, dodaj jogurt, majonez, przyprawy i dokładnie wymieszaj. (... nie wierzę, że jest ktoś komu instrukcja wykonania się przyda, ale tak dla porządku :D)


P.S. Ciężko mi opisać na ile porcji wystarczy wam surówka i kurczak, ale myślę, że wiecie ile mięska jesteście w stanie wciągnąć :)




Kurczak słodko-ostry z miodem i orzechami nerkowca


Dodatkowo: 1 woreczek brązowego ryżu ugotowanego bez soli.

Skład:

1 pierś z kurczaka,
50g orzechów nerkowca (nie są tanie, ale możecie je zastąpić np. niesolonymi orzechami ziemnymi)
2 łyżki miodu,
2 łyżki oliwy,
sok wyciśnięty z połowy cytryny,
papryka pepperoni (1 papryczka lub 1/4 łyżeczki),
1 łyżeczka słodkiej papryki,
1/4 łyżeczki soli,
szczypta czarnego pieprzu,
ząbek czosnku.

Wykonanie:

Pierś pokrój na paski grubości ok. 1,5cm. Z przypraw, miodu, oliwy i soku z cytryny zrób marynatę. Wymieszaj ją z kurczakiem i orzechami, odstaw na godzinę. Rozgrzej patelnię, wylej na nią pół szklanki wody, a następnie wysyp kurczaka z orzechami i resztą marynaty. Smaż (a raczej gotuj) mięso na wolnym ogniu, aż przestanie być surowe. Następnie podnieś temperaturę, aby odparować płyn, podsmaż kurczaka i orzechy, aż wszystko się zarumieni.

Gotowe! :)




4 komentarze:

  1. Omnomnomnom!! Byłam w WOK-u raz, ale zakochałam się w ich daniach, trza się tam znowu wybrać, piszesz sie? :D
    Ta surówka z kapusty jest mi bardzo dobrze znana, dokładnie taką samą dodaję do "kiebaba" własnej roboty :)
    Jak dorwę gdzieś tanio nerkowce, na pewno tego spróbuję :>
    Powiedz mi tylko, masz jakiś specjalny sposób gotowania ryżu, żeby był sypki? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie mam specjalnej metody gotowania :D Ryż brązowy zwykle jest sypki :) I koniecznie bez soli, bo wtedy lepiej smakuje :P
    A kebaba bym żarła <3 Za jakiś czas zrobię chyba domowe wrapy, albo pity :)
    Co do WOK-a - zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam o niebo lepszy i zdorwszy ryz do tego typu Basamti ! i jutro robie tego kurczaczka na bank! dzieki!

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes