Meksyk po polsku

Przedstawiam Wam mój dzisiejszy obiad :)


Szczerze mówiąc, wchodząc wczoraj do kuchni i otwierając lodówkę nie miałam pojęcia co ugotować. Jedyna myśl, jaka mi przeszła przez głowę to naleśniki - szybko, a wszystkie składniki są w domu. Gdy już zajrzałam do wnętrza mej Bogini (tak, czasem modlę się do lodówki), wszystko okazało się jasne. Jedynym słusznym rozwiązaniem były naleśniki meksykańskie. Wiem, wiem...  z takim sosem zwykle robi się tortille, albo inne burrito, ale komu by się chciało robić taki wypas obiad tylko dla siebie? Napewno nie mnie :P Poza tym kocham naleśniory! 

Resztka przecieru pomidorowego po maminym spaghetti, mój wczorajszy kurczak... i jedziemy! Zwykle dostaję "oświecenia" gotując coś z resztek zalegających w lodówce :D 

Pracuję w rodzinnym sklepie z europejską chemią, więc zastanawia Was pewnie gdzie odgrzałam obiad? Otóż polecam Wam wynalazek zwany tosterem. Już od jakiegoś czasu używam go w moich warunkach polowych i sprawdza się całkiem nieźle. Odgrzewałąm w nim naleśniki, tartę, piekłam parówki... myślicie, że zupę też się da odgrzać w tosterze? :P 

Miłego :)



Naleśniki z kurczakiem i sosem meksykańskim

4-5 naleśników (mnie wyszło 4, ale smażę dość grube :))

Ciasto:

3/4 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej (lub 1 szkl. białej mąki)
1 jajko
1/2 szkl. mleka 1,5%
1/2 szkl. wody gazowanej
łyżka oliwy,
szczypta soli,
odrobina słodkiej papryki

Wykonanie:

Składniki wymieszaj na jednolitą masę. Smaż bez tłuszczu lub dodaj parę kropel oliwy przed pierwszym naleśnikiem.


Farsz:

200ml przecieru pomidorowego lub 2 mniejsze zmiksowane pomidory (pamiętaj wyciąć korzeń i obrać je ze skórki przed zmiksowaniem),
1 pierś z kurczaka,
pół puszki czerwonej fasolki,
pół żółtej papryki,
łyżeczka oregano,
łyżeczka soli,
łyżeczka bazylii,
łyżeczka ostrej papryki,
pół łyżeczki tymianku,
pół łyżeczki słodkiej papryki,
łyżka keczupu,
pieprz czarny wg uznania.

Wykonanie:

Pierś posól i podsmaż, następnie dodaj do przecieru razem z fasolką, pokrojoną w kostkę papryką i przyprawami. Zagotuj. Sos rozprowadź na naleśniku, zawiń "końce" do środka i zwiń (jak na zdjęciu:)) Możesz je podpiec w opiekaczu lub piekarniku, np z żółtym serem.

Smacznego!:)


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes