Blubery bicz, czyli babeczka jagodowa

Wczoraj nawiedziła mnie moja droga koleżanka Pati. Z tej okazji postanowiłam popełnić jagodowe babeczki, które jej obiecałam tysiąc lat temu :) Obiecanka zaczęła się od tego, że na pożegnanie (zmieniłam pracę :D) kupiłam jej uroczy kubeczek z babeczkami. Pati z entuzjazmem przyjęła prezent, obejrzała i zaczęłą czytać nazwy ciastek. Zatrzymała się na jagodowej, spojrzała na mnie zaskoczonym wzrokiem: "Blueberry bitch????" ...blueberry bite, of course :P Wtedy obiecałam wyprodukować dla niej babeczki o tejże nazwie. I są! Smacznego, kuleczko <3




Będąc w temacie, chciałabym Wam polecić kawiarnię z najpyszniejszymi babeczkami świata :) Wieść o niej dotarła do mnie oczywiście pocztą pantoflową, gdy wybierałam się na urlop do Trójmiasta. Jako największy łasuch i kawosz świata, pytałam znajomych o trójmiejskie kawiarnie. Gdy Karo poleciła mi kawiarnię z babeczkami pomyślałam sobie "pfff, nudy, wszędzie takie są" i wybrałam się do Fajnych Bab nie oczekując rewelacji. Ciężko było je znaleźć, trochę pobłądziłyśmy bocznymi uliczkami gdańskiego rynku, ale było warto! Duuuużo i kolorowo :D Wciąż zastanawiam się, z czego zrobiony był krem... lekki, aksamitny, puszysty... mniam :P Cena też Was mile zaskoczy, bo baba kosztuje 6zł. Kawiarnia jest bardzo malutka, ale trudno powiedzieć czy to jej wada, czy zaleta. Lubię kameralne miejsca i kontaktową obsługę. Pewnie duży lokal nie byłby już taki klimatyczny. Podsumowując - jeśli wybieracie się do Trójmiasta, koniecznie skoczcie na babę wybierzcie się do babeczkowej krainy :)



...a tak wracając do mojej blubery bicz:



Blubery bicz, czyli pół-dietetyczne babeczki z dżemem jagodowym

przepis na 20 babeczek

Składniki:

150g mąki pszennej,
150g mąki pszennej pełnoziarnistej,
1,5 szkl. mleka,
1 szkl. oliwy,
1,5 szkl. cukru,
3 jajka,
100g otrębów,
łyżeczka proszku do pieczenia,
słoiczek dżemu jagodowego.

Wykonanie:

Otręby namocz w mleku przez ok. 10 min. Pozostałe składniki wymieszaj mokre z mokrymi, suche z suchymi. Następnie połącz wszystko i wymieszaj na jednolitą masę. Nałóż masę do 1/3 wysokości foremki (papilotki), na środku ułóż łyżeczkę dżemu, następnie nałóż na niego masę do 2/3 wysokości foremki. Piecz w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka (ok. 30min)

Pójdzie w cycki! :D

* Ten post zawiera lokowanie produktu. Nie jest on owocem współpracy z żadną z wymienionych firm.

2 komentarze:

  1. Waka-waka, dalej rób mi smaka xD
    Też sobie muszę fundnąć tą foremkę do babeczek, będzie wreszcie na czym działać, bo pieczenie ich "tak o" wcale mi się nie podoba, bo się papierki przypiekają i ani to smaczne, ani estetyczne.

    OdpowiedzUsuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes