Kanapki dla Justysi

First of all, chciałabym zadedykować posta mojej sympatycznej koleżance z roku - Justynie. Jestem z niej dumna, że porzuciła razem ze mną kult kebaba i czekolady dla zdrowego żywienia <3 Kochana, obiecałam Ci przekąski - dotrzymuję słowa :)

Przeglądając różne blogi kulinarne i poszukując inspiracji trafiłam na bloga Dietetycznie Siostro, który urzekł mnie tym, że jest bardziej lajfstajlowy niż typowo kulinarny. Pani Ania pisze ciekawe posty na temat zdrowego żywienia, a w przepisach stosuje niecodzienne produkty (parę razy musiałam użyć Wujka Google szperając na Jej stronie :D). Ja niestety nie posiadam tak szerokiej wiedzy w tej dziedzinie, więc polecam Wam w wolnej chwili zajrzeć na Dietetycznie Siostro , jeśli jesteście głodni wiedzy. Dzisiejszy przepis jest moją wersją zdrowych kanapek "Pani Siostry" :)

* Ten post zawiera lokowanie produktu. Nie jest on owocem współpracy z żadną z wymienionych firm. So serious :D

Jak Wasze mamy robią pastę jajeczną? Mama Monika zawsze miesza jajka z majonezem i przyprawami. Bardzo za taką pastą tęskniłam i nie miałam pomysłu co by tu zrobić, żeby pasta była nadal taka mokra, a nie tłusta. Na szczęście na ratunek przybyła Pani Siostra i koleżanka Pati, które mnie natchnęły :D Wymieszałam jajka z moim ulubionym serkiem. Wiem, gotowe twarożki, pełne konserwantów, tłuszczu, blablabla... ale ten zawiera 4% tłuszczu, jest puszysty, kremowy i świetnie nadaje się jako dodatek do past, dipów i innych pyszności. I oczywiście jest bardziej sycący niż jogurt naturalny :)
A mowa o... twarogu delikatnym Presidenta



Kolejną rzeczą, jaką dodałam do pasty, jest czubrica zielona. Brzmi dziwnie :D To mieszanka ziół (czosnku, cząbru, natki pietruszki) przeznaczona m.in. do potraw z jajek. Mama Monika zakupiła ją na placu przy Dworcu Świebodzkim (Wrocław). Mamy tam takie stoisko, gdzie zawsze kupujemy przyprawy. Pani ma bardzo ciekawe mieszanki, aromatyczne, a przy tym w dobrych cenach (100g kosztuje 4-6zł). Stoisko pani Kasi znajduje się niedaleko wejścia na część meblowo-dywanową targu. Przy tym po sąsiedzku swoje stoisko mają moi rodzice, więc wyobraźcie sobie, jak wygląda szafka z przyprawami w mojej kuchni. Ledwo się domyka :P


No, rozpisałam się trochę, a teraz czas wziąć się za gotowanie!

Kanapki z cukinią i pastą jajeczną z ogórkiem konserwowym

na 6 kanapek







dodatkowo: chlebek, u mnie żytni pełnoziarnisty z ziarnami

Cukinia:

odrobina oliwy,
rozmaryn,
cukinia (w sumie to kawałek cukinii:))

Wykonanie:

Cukinię pokrój na cienkie plasterki. Następnie posmaruj z obu stron niewielką ilością oliwy i posyp rozmarynem. Włóż do opiekacza/piekarnika i podpiecz.

Pasta jajeczna z ogórkiem:

3 mniejsze jajka lub 2 duże ugotowane na twardo,
1 duży ogórek konserwowy,
100g twarożku naturalnego lub 100g twarogu chudego wymieszanego z 2 łyżkami jogurtu naturalnego,
pół łyżeczki czubricy zielonej,
pół łyżeczki soli,
odrobina chilli (w zależności jak ostre potrawy lubisz)
1/3 łyżeczki słodkiej papryki.

Wykonanie:

Ugotowane jajka pokrój na kratce do warzyw, lub w drobną kostkę. Ogórka pokrój bardzo drobno. Dodaj serek, przyprawy i wymieszaj widelcem. Na kanapce ułóż plasterki cukinii, a następnie pastę.

Smacznego :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes