Kurczak w curry z żurawiną

Jakiś czas temu, gdy było jeszcze gorąco i słonecznie, jeden z kucharzy w mojej pracy postanowił orzeźwić kurczaka dodając do niego żurawiny. Oczywiście, nikt nie odkrył Ameryki, ale mimo to było przepysznie ;) I inspirująco - w wolny dzień od razu zabrałam się za gotowanie. 
"Pierwotna" wersja była zupełnie inaczej doprawiona, ja postanowiłam wzbogacić ją o curry. 

Jeszcze inną wersję tej potrawy stworzył ostatnio mój ulubiony Szef kuchni do nowego Menu w restauracji, w której pracuję. Jednak mój przepis powstał nieco wcześniej i smakuje zupełnie inaczej ;)


kurczaka podałam z surówką z sałaty lodowej, pomidora i papryki oraz kaszą jaglaną.




Kurczak w curry z żurawiną

przepis na 2 porcje

Składniki:

2 pojedyncze piersi z kurczaka,
1 łyżka oleju kokosowego do smażenia,
1 łyżeczka curry,
1/2 łyżeczki słodkiej papryki,
szczypta chilli,
szczypta soli,
2 łyżeczki dżemu żurawinowego.


Wykonanie:

Piersi z kurczaka dokładnie natrzyj przyprawami. Usmaż mięso z obu stron na rozgrzanej patelni z olejem kokosowym. Ułóż fileta na talerzu, na wierzch nałóż dżem. 

1 komentarze:

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes