Pizzo-tarta, czyli jak zdrowo nakarmić grubasa vol. 1

I'm back!

Po dłuższym czasie postanowiłam zrobić kolejne podejście do blogowania ;)  Tym razem postaram się bardziej ogarniać.

Dzisiejszym przepisem chciałabym Was przekonać, że zdrowe żywienie nie gryzie. Od dwóch tygodni pilnuję się, żeby jeść zdrowo, zabrałam się za ćwiczenia i generalnie włączyłam tryb fit. Nie oznacza to, że się głodzę albo coś w tym guście. Wręcz przeciwnie! Tak na dobrą sprawę jem więcej i na bogato :P

Niestety, mam w domu trzy wieloryby, które na słowo "dieta" zaczynają uciekać. Postanowiłam więc ich podejść. Zrobiłam na kolację pełnoziarnistą tartę a la pizza, którą wcinali, aż im się uszy trzęsły :)  Jeśli macie równie niereformowalnych domowników - polecam!

P.S.
Przepis na ciasto jest uniwersalny. Tak naprawdę możecie na tarcie naukładać to, co macie w lodówce, lub na co macie ochotę. Zawsze wyjdzie pysznie ;)

Wybaczcie mi jakość zdjęć. Niestety musiałam je zrobić aparatem z epoki kamienia łupanego, mój został w pracy :(



Pełnoziarnista tarta udająca pizzę


Ciasto:

1 jajko,
130g mąki pszennej pełnoziarnistej,
2-3 łyżki jogurtu naturalnego,
1 łyżka oliwy,
3 łyżki otrębów owsianych,
przyprawy: sól, majeranek, papryka słodka i ostra, czosnek.

Wykonanie:

Składniki połącz, zagnieć z nich ciasto. Rozłóż na formie do tarty. Podpiecz w piekarniku (ok. 20min) w temp. 180 stopni. W tym samym czasie podpiecz lub podsmaż pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka.

Dodatki:

150g mozzarelli,
3 duże pieczarki,
1 pierś z kurczaka,
pół żółtej papryki,
kilka różyczek brokuła,
przecier pomidorowy,
przyprawy: oregano, bazylia.


Wykonanie:

Podpieczony spód posmaruj przecierem pomidorowym. Rozłóż na nim pokrojoną w plastry mozzarellę, posyp przyprawami. Następnie ułóż pokrojone warzywa i mięso. Piecz w temp. 180 stopni ok. 20min. 

Bon apetit! :)


2 komentarze:

  1. A można użyć innej mąki? np. pełnoziarnistej żytniej czy jakiejś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc nie próbowałam piec spodu z mąką żytnią. Kruche ciasto nie jest "wymagające", więc myślę, że powinno wyjść OK ;) A przy tym żytnia jest zdrowsza! Good idea :D

      Usuń

 
  • Wykipiał mi makaron © 2012 | Designed by Rumah Dijual, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes